فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
فروشگاه اینترنتی صنایع دستی چرم نیما
Leather Craft Shop Nima

گمرک مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی خبر داد

تعریف ۹۳ کدتعرفه صادرات صنایع دستی در مراحل پایانی

خبرگزاری تسنیم: مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی گفت: تعریف ۹۳ کدتعرفه صادرات صنایع دستی در مراحل پایانی خود به سر می‌برد که بر اساس آن امکان اینکه کالاهای مشابه صنایع دستی به جای صنایع دستی اصل صادر شود به حداقل می‌رسد.

حسین خو اجه بیدختی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود در گمرک در حوزه صادرات صنایع دستی ملاک فقط تناژ و وزن است و با این وجود نفیس‌بودن برخی از کالاها و محصولات صنایع دستی اگر قرار باشد با تناژ بررسی شود زیر سوال می‌رود اظهار داشت: در حقیقت در حال حاضر اینکه ملاک گمرک برای همه محصولات فقط تناژ است را قبول ندارم اما باید در نظر داشت که سنجش محصولات صنایع دستی بر اساس کیلو یکی از مشکلات فعلی است.

وی اضافه کرد: یکی از راه‌های اصلاح آن کدتعرفه‌های صادرات است یعنی وقتی شیشه سنتی را از گمرک یک منطقه‌ای که شیشه‌گری در آن منطقه نیست صادر می‌شود ما متوجه می‌شویم که این محصول اصل است یا خیر و اینکه این موضوع به ارزیاب و اشتباه او برمی‌گردد که می‌توانیم این موضوع را پیگیری کنیم.

بیدختی تصریح کرد: با گمرکات هماهنگ کردیم که کدتعرفه‌ها را اصلاح کنیم با این وجود اگر قرار است صنایع دستی صادر شود امکان اینکه کالاهای مشابه و غیرصنایع دستی صادر شود با این کدتعرفه‌ها به حداقل می‌رسد البته باید در نظر داشت که اصلاح این کدتعرفه‌ها زمان‌بر است.

مدیرکل صادرات معاونت صنایع دستی با بیان اینکه هر چه این کدتعرفه‌ها دقیق‌تر و جزئی‌تر باشد آمار صادرات دقیق‌تر می‌شود ادامه داد: با این وجود وقتی‌ می‌گویند 50 کیلو زیورآلات سنتی به ارزش این رقم صادر شده است می‌توان کاملاً حدس زد که مواد تشکیل‌دهنده این زیورآلات نقره یا طلا یا آب‌طلا یا ...  است.

وی اضافه کرد: در دوسه ماه اخیر اتفاقات خوبی در تعرفه‌های گمرک افتاده است که یکی از آنها تعریف کدتعرفه‌هاست که در مراحل پایانی به سر می‌برد.

انتهای پیام/



.: Weblog Themes By LoxBlog :.

تمام حقوق اين وبلاگ و مطالب آن متعلق به صاحب آن مي باشد.